fredag 3 juni 2016

att fira

att fira utan dej e inte samma sak
inte på långa vägar
jag kände en sån glädje å lycka d ögonblicket jag klickade på ok å när dök ordet "godkänd" upp på skärmen
jag ville så gärna lyfta luren å ringa dej å vråla "jag klarade d!"
du hade lugnt svarat: d visst jag väl. du e bara bäst.
så sa du ofta.
"du e bara bäst"
om du bara visste hur bra du va
du va bara bäst
på alla sätt

jag å tedde åt lite crostini, tapenad, salami, parmesan å firade
till kvällsmat bidde d pizza
vi tog varsin barnpizza å vi åt upp halva var
tänk när jag orkade en hel vuxenpizza.....
nästa gång får vi nog dela på en barnpizza...

när tedde åt popcorn å kollade på ninjago så rensade jag lite
kastade dina mediciner
grät
kastade ditt gamla skräp, typ kvitton
grät
hittade dina nycklar
grät
hittade din korthållare å där bland korten hade du kvar ett foto av mej
ett foto som du fick då vi träffades
d hade du fortfarande kvar
d visste inte jag

jag har snart uppkörning
hoppas att du hejar på mej då oxå
"du e bara bäst"

Inga kommentarer: