torsdag 9 juni 2016

Ett brev

Hej min skatt.
Har lite svårt att sova så jag tänkte skriva ett brev.
D e sååå mkt som hänt sen du försvann.
D e vansinnigt tomt utan dej. De sista två tre veckorna va du mest på sjukhus i Köping, Västerås å Bromma. Tanken på att du inte skulle komma hem mera fanns inte. I bakhuvudet å i hjärtat tänkte jag att du skulle pigga på dej å sen komma hem t oss igen. Jag å Tedde va solo ganska länge. Man skulle kanske kunna tycka att man borde ha vant sej m att vara utan dej men så va d inte. Jag har fortfarande inte vant mej. Jag saknar dej varje dag. Hela tiden. Du e alltid m mej i tanken. Oavsett.

Så vad har då hänt? En av de största sakerna som hänt e att Teddes båda framtänder kommit! Vår plutt som varit utan sin ena framtand i fem år! D e fortfarande lite ovant att se honom m tänder. Stooora vuxentänder skall tilläggas. Du hade lett stort!

Jag började på körskolan i slutet av mars å i fredags förra beckan fixade jag teoriprovet i Västerås å i tisdags kirrade jag uppkörningen här i Köping. Jag e stolt över mej själv å jag vet att du hade varit ännu mer stolt över mej. D va du himla bra på! Att visa hur mallig du blev när jag fixade saker. Uppskattning.

Vi har hälsat på i Teddes blivande förskoleklass. Spännande på många sätt. Känner mej lite orolig för hur jag ska kunna ro i land allt som händer i vardagen på bara en person. Jag e ju van vid att vi var två. Du å jag. Vi va ett sånt jäkla bra team. Samspelta. Samma inställning å på samma linje. Nu e jag helt plötsligt en ensamspelare...

Tedde å Ellen e tajta. De leker mkt å ofta. Ellen e så fin m Tedde. D e mkt fotboll. Jonas e oxå ofta m å spelar. Så fort Tedde får chansen så gosar han m Jonas. Han kryper upp i hans knä eller famn å kramas. Tror att d e en längtan efter dej som e orsaken. Tycker att d e så himla fint av Jonas att han låter Tedde gosa.

Din sten kom på plats förra veckan. Den blev finare än jag trott. Du hade varit nöjd. Stilren å fin. Utan dina andetag står d längst ner. D blev så fint.
Jag har inte bestämt vad som ska planteras än. Ville först ha lite prästkragar bredvid men de sprider sej tydligen vansinnigt. Kanske får bli margeriter istället. Vi får se.

Din mammas sambo Bengt, gick bort igår fm. Din mamma har fortfarande inte hört av sej. Din pappa ringde ett par ggr efter begravningen sen har d varit tyst ifrån d hållet oxå.
Dina vänner däremot. Våra vänner.
De är fantastiska! De har ställt upp för mej å Tedde till 200%. Blir varm inombords när jag tänker på vilken fin "familj" du hade i dem. Nu har jag å Tedde dem å d e jag sååå tacksam över.
Min familj finns såklart oxå å d känns oxå fint.

Jessica har fyllt 50. Spasse med. På lördag har Petra sin 50-årsfest. Tommy har träffat en brutta. Petra, Lillemor å Per sprang Göteborgsvarvet för dej. Per hade din lapp på benet. Tedde har blivit formligen  f o t b o l l s t o k i g !! Allt kretsar kring fotboll. Fotbollskorten i pärmen följer med överallt. Han tränar fotboll på lördagar m Köpings FF. Jag jobbar fortfarande 50%. Gör d till augusti. Då ska jag testa 75%. Håll tummarna för att d går finemang. I sommar ska vi t Öland en vecka m Pia å Efwa. En vecka t Korfu m Jessica, Kajsa å Erik. Ska försöka att få till WOW en sista gång.
När pappa varit här å hälsat på så stannar han alltid i hallen å pratar m dina foton. Ibland svär han över hur d blev å ibland blir d bara en liten hälsning. Fint.
Jag pratar oxå m dej. Hoppas att du hör d. D e fortfarande svårt att greppa att du inte kommer tillbax. Ibland kan jag komma på mej själv m att tänka att d e nån jävel som spelar mej ett grymt spratt. D e tyvärr inte d. Din livsglädje va så stor. Du kämpade in i d sista. Du va så jävla stark. Starkare än mej trots att d va du som va sjuk. Fy fan Roger vad jag saknar dej. Din bullriga röst. Dina stora händer. Dina 48:or att snubbla på i hallen. Dina brakskitar. Dina varma ögon. Din kärleksfulla blick. Din trygghet. Vår trygghet. Vår kärlek. ❤

Inga kommentarer: