tisdag 12 maj 2009

on the phone

tisdag å ikväll ska d hållas tummar å tår för att malena ernman fixar semin å går vidare tills på lördag. annars vet ja inte om eurovision kommer å bli så intressant å se på... d kan ju gå hur som helst. ja ääälskar låten å hennes röst å hennes kläder å hela numret men d betyder ju inte att öststaterna tycker som jag... men då har de fel!

har haft besök av mia å hennes små knoddar på fm. vi va t en lekpark å de små liven, alfred å fridolf, fick leka av sej. så mulnade d på lite så då förflyttade vi oss in till mej å rogga där vi värmde oss m lite thé.

halv 1 blev ja upplockad av rogga å vi for t ögir där vi åt en god lunch. abborre m citronsås njöt ja av. även några skopor stuvade morötter slank ner...

e nu hemma på nyckelbergsvägen igen å har just sorterat smutstvätt å bäddat rent i sängen. duktigt gjort om ja får säga d själv...hihi

ringde t distriktssköterskemottagningen här i stan i morse för å kolla hur ja ska göra m mina stygn som ska bort på måndag. d va visst inte så lätt som de sa i täby...man ska visst vända sej t sitt landsting men efter en stunds diskussion m distriktssköterskan så förbarmade hon sej över mej å bokade in mej på måndag kl. 10.15. tydligen så skulle jag ha fått ett papper m info kring min fot å va d e för operation som e gjord för att underlätta för den läkare el sköterska som tar stygnen. inte hade ja fått nåt sånt heller... tur att ja hamnade hos en vänlig själ på carema! TACK SOM 17!

ringde sen miin husläkare, igen, men utan resultat. d e illa när d bara e 30 min telefontid. får prova i morrn igen.
ringde istället till läkemedelsupplysningen för å få lite info om den medicin ja ätit å nu slutat med å dess ev biverkningar. fick lite svar på mina frågor men d väcktes oxå några nya.... om d nån gång kunde va lite enkelt....

solen skiner i alla fall å d har bara kommit några få å väldans korta skurar. man kan ju glädjas över d om inte annat...

Inga kommentarer: