fredag 21 oktober 2011

astrid lindgren

igår fick vi hastigt å lustigt åka t astrid lindgrens barnsjukhus m teddy. kräkningarna tilltog å han fick inte behålla nånting alls. vi fick komma in på ett rum, de hade på embla i armveckan å sen fick vi pytsa i vätskeersättning. efter 5 timmars pytsande kom allt upp igen å han va slapp å slö. då blev både jag å roggan förtvivlade, ringde på klockan å när sköterskan kom så skrek jag: "nu får ni göra nåt för vi kan inte hålla på längre m den där jävla vätskeersättningen, han blir ju inget piggare."
"annars åker vi hem! lägger roggan till. swish sa d å sen kom en läkare å skrev in oss, vi fick eget rum på avd å teddy fick dropp. tyvärr så kunde de inte använda de "emblade" armvecken ty plåstrena hade suttit för länge så teddy fick stora röda märken efter dem. ist fick de ha på ny embla på ovansidorna på händerna, vi fick vänta ytterligare en timme å sen kom droppet i. sen va d en brottningsmatch utan dess like. att få en liten knodd på 19 mån att förstå att man inte får/kan springa m dropp i handen, d e inte lätt alls. han skrek å gjorde spiken å d va bara att hålla emot. till slut slocknade han å sen va d dax för roggan att börja kräkas. inget slut på allt elände kändes d som. roggan fick så åka hem mitt i natten å kvar blev jag m teddy, en überhård sjukhussäng, en väldigt högljudd droppmaskin som dessutom larmade m jämna mellanrum så jag fick ringa efter sköterska. teddy vaknade några ggr men jag kunde bara lägga ner honom å säga att d fortf e natt å att han måste sova å d funkade.
kl.6 vaknade han dock å ville inte sova mer.
han fick 120 ml välling vid 7-snåret å d fick han behålla. vid 11-halv 12 fick vi gå ut å friska luften. d gick bra. han hade ju velat gå ut hela tiden så d gick utan probs.
på vägen tillbax köpte jag m mej en macka å teddy åt lite av den m mej å han åt 3 hela kalkonskivor å d fick han oxå behålla.
på em kände vi att han va så pass mkt bättre att vi ville åka hem. då fick vi vänta på ronden å när den sen kom så fick vi fara hem på permis tills i morrn lördag. då ska vi ringa in mellan 8-10 å e teddy fortf pigg så blir vi utskrivna via telefon annars ska vi tillbax igen.
håll alla tummar å tår nu för att d går vägen.
jag känner mej helt slut som artist. känns som om att jag blivit överkörd av en truck. e helt färdig efter detta mardrömsdygn. d tar så himla mkt att se sin guldklimp så slö å slapp. d e så jäkla otäckt.
har tagit en del bilder på sjukhuset men jag vet inte om jag vill lägga upp dem eller ej. vi får se.
är iaf evinnerligt glad över att få vara hemma.
jag älskar mina pojkar.

Inga kommentarer: