måndag 9 september 2013

Sicken dag!

Stolt över mej själv. Idag blev en bra dag. Pratade en del med maken igår. Vi avhandlade jobb, familj å livet i största allmänhet. Jag haf ju en förmåga (läs handikapp) att ta hand om å försöka lösa andras problem. Har ofta med men jobbet hem dvs irritationer å andra energislukande saker. Detta går ut över make å barn. Å över mej själv oxå eftersom humöret blir prutt. 
Jag gjorde en deal med den viktigaste dvs petit moi; jag ska inte ta med mej jobb å ev konflikter hem, jag ska inte lägga vare sej tid el energi på sånt som inte ger mej nånting, jag ska fokusera på d som e viktigt för mej å för min familj. Allt  annat får komma i andra hand. 
Testade det idag på jobbet å det funkade! Fick mkt gjort å jag behöll mitt goda humör hela dagen! Inte ens den 45 min låååååånga resan till city kunde göra mej moloken. Bra va?!?!
Hoppas att jag kan fortsätta å behålla mitt fokus på det som betyder något. 
Nån annan får ta de onödiga fajterna. 


Inga kommentarer: