lördag 25 januari 2014

en braig lördag

lååångmys i sängen med familjen i morse. d efterföljdes av lååångfrulle m samma familj å d va så där mys som man vill att d ska vara always.
vid 10-snåret for jag till nettooptik i bromma för att spana i brillor. de hade inte samma deal som nettooptik södra sverige dvs att allt ingår i priset.
jag for vidare till söder å smarteyes. där fick jag "hjälp" av begåvningsreserven. hon var mer blåst än vinden å stjälpte mer än hjälpte. till slut sa jag att jag går nån annanstans där jag kan få hjälp...
prommade götgatan upp å hamnade på weekday. en kjol hängde i fönstret. let me refrase..DEN kjolen hängde i fönstret. benen gick in i butiken som av sej själva å en liten stund senare hade jag kjolen i en klart turkosfärgad weekdayplastpåse. lycklig ullis!
tog tunnelbanan t hötorget å testade smarteyes på kungsgatan. där fick jag hjälp av en tjej som visste vahon pratade om så nu har jag en synundersökning inbokad. fastnade för ett par svarta matta med ganska grov skalm som ser ut som typ borstad stål.
for sen hem å boysen klev in ungefär samtidigt. vi fikade å myste i soffan.
till kvällsmat bidde d pizza. jag smaskade i mej en med kyckling, lök å ananas. riktigt god!
nu e uret ganska precis åtta å d blir ben å jerry-glass å så stjärnorna på slottet.
i morrn ska vi på lyavisning i årsta å så ska vi fira frille som fyllde i torsdags.

Inga kommentarer: