torsdag 23 januari 2014

Tedde funderar

Jag å den lille målade på dukar idag. Han ville måla en tavla till Frille, till Putte å Lotta, till morfar, till farmor, till gammelfarmor å till mormor.
Jag frågade var mormor bor å fick svaret att hon bor i himlen. 
-Varför är hon där då frågade jag. 
-För att hon har dött.
-Kan man åka till himmelen?
-Nej.
Tedde funderar en stund å sen säger han: -Det var ju dumt. 

Ja sannerligen är det dumt. Hur underbart vore d inte om d gick att fara upp till himmelen å hälsa på den vackraste av änglar. 

Jag blev lite gråtig å försvann lite i mina egna tankar men "vaknar till" när jag hör Tedde säga:
-När mormor är i himmelen så kan hon ju inte se mina tavlor som jag målar till Frille å Putte. Det är dumt. 

Jag älskar den lilla godingen över allt annat. 
Jag saknar oxå mamma så att d ibland känns som om att jag ska gå i tusen miljoner små bitar. Det där att när man förlorar någon så kommer någon ny. 
Det finns nog en mening med det. 
Tröstar mej med det. 
Det måste ju ha funnits nån mening med att mamma somnade in tre månader innan min å Rogers guldklimp kom till världen. Han e ju till glädje för fler än oss.

Finaste finaste lilla prins! 

Inga kommentarer: