torsdag 23 januari 2014

VAB

I förrgår kväll var lilleman kinkig som få. Gnäll å gnäll å den där efterlängtade kvällen i soffan solokvist (roggan va på konsert) uteblev. D blev maraton mellan soffan å teddes rum. Till slut somnade han, bara för att vakna en timme senare. Så fortsatte d sen resten av natten. Vid ettsnåret kom roggan hem å han e ju inte direkt mästaren av att smyga...hihi...
Vid fem-halv sex kräktes tedde första gången. Sen kräktes han två ggr till. Han var så otroligt duktig; vi hade ställt in en hink i hans rum å han klev själv ur sängen å kräktes i hinken på egen hand. Vår lilla plutt på 3,5!! Ibland känns han så stor å ibland så liten. 
Han sov sen mkt under dan å kollade på film där emellan. Roggan va oxå krasslig så han låg oxå mest hela dan. 
Framåt kvällen tog jag en prommis t centrum å köpte paket t frille (ska dit på söndag å fira honom), en liten inflyttn.present (låååångt i efterskott dock) till putte å lotta å så va jag in på lindex å spanade efter den där jackan i jeanstyg som jag vill ha. Den hade inte kommit in än, finns dock på nätet. 

Idag e d 7 grader kallt å d kommer ner nåt vitt jävelskap. Eller ner å ner, vågrätt kommer skiten. Tur att jag slipper gå ut... 25 grader å sol 365 dar om året om du frågar mej!

Tedde har inte kräkts sen igår morse men febern e kvar. Roggan tar över vabbandet i morrn för då ska jag på nätverksträff i hägerstensåsen. 

På lördag ska jag på brill-jakt. Igen. 
På söndag ska vi på visning av en lya i årsta å sen ska vi fira frille. 

Inga kommentarer: