onsdag 8 januari 2014

New room

I lördags trotsade vi regnet å for mot bättre vetande t Ikea. En lördag å dessutom en regnig sådan bådade inte gott för vare sej humör el rymlighet. Döm om min förvåning när p-platsen nästan gapade tom!! Har nog aldrig hänt förr att d va sååå lite folk när vi besökt Kamprads mecka...
 Sagt å gjort, vi knatade in å köpte d vi skulle dvs en klarröd Expedithylla. När vi kom hem så flyttade vi ur den stora (läs fula) svarta tv-möbeln, tog upp d röda plåtskåpet från källaren å sen blev d som ett nytt rum! Sååå nöjd!
D saknades tavlor att ha ovanför teven så då målade jag tre stycken. De blev såååå himla bra å Roggan va supernöjd han med. Originalen t tavlorna såg jag för nåt år sen i en biograffoajé. Jag fotade den då å gjorde ganska snabbt skisser på dukar men sen hände inger mer. Inspirationen försvann å de har nu stått i garderoben i x antal månader. Tills i lördags. Å nu hänger de på väggen! 
Här e en bild, om än lite mörk, av hur d såg ut när d nästan var klart. Enjoy för d gör jag!! 



Inga kommentarer: