tisdag 14 februari 2017

alla hjärtans dag


tedde knallade iväg t skolan i morse m morska steg
när jag står i fönstret å ser denna lilla kille vinka å le till mej för att sen på stadiga ben knalla iväg till skolan, då brister d totalt
jag e så mallig att jag blir mållös
min lilla kille e så stor att han klarar av att gå själv
jag e så stolt så stolt
jag står där å vinkar å sväljer å sväljer så när han försvunnit runt hörnet så kommer tårarana
tårar av stolthet
tårar av lycka
tårar av ren å skär mallighet
tårar för att du inte e här å får se hur vår stora lille kille utvecklas
ibland går d alldeles för fort å jag önskar att d fanns en pausknapp

lite senare på fm gick jag ut i solen på en prommis
iklädd gympabrallor å sneakers så knallade jag på rejält å svetten rann
pausade på ögir där jag drack en kopp kaffe m lotta
ja d va faktiskt ett helt fotbollslag där
d va lotta per ewa jari johan johan eva å så jag
trevlig pratstund
knallade sen hemåt å blev svettig igen

strax efter ett kom mitt hjärtegull hem
vi for å gjorde alla hjärtans dag-fint hos dej
vi skulle ha rosor men de var skitdyra å dessutom skitfula så vi tog tulpaner
vi klippte av dem å tedde satte sen ner dem lite huller om bladder i granriset
sen strödde vi ut 150 små röda hjärtan
vi tände ljus
d blev fint å ögat tårades

Ulrica Thorell Goglunds foto.

d kändes i benen att jag knappt varit utanför dörren på över en vecka
prommisen idag tog musten ur mej
helt slut
men jag e iaf feberfri!!

till kvällen fick tedde önska kvällsmat
d bidde så klart burgare å pommes
jag va inte så sugen på d så jag gjorde nordafrikansk shakshuka
såg d på paret hantes facebook igår å d såg så vansinnigt gott ut
å d va d!

Ulrica Thorell Goglunds foto.
pappa tittade in å jag fick en fin alla hjärtans dag bukett å princessbakelser
han provsmakade oxå shakshukan å han tyckte oxå att d va smarr
som tur e så räckte d till en matlåda så i morrn vet jag vad jag ska äta för kvällsis

alla hjärtans dag e en dag som jag inte hållit särskilt nära mitt hjärta

-"Sånt där kommersiellt skit! 
Jag kan visa att jag älskar dej de andra 364 dagarna istället om d gör dej glad." 

så sa du om denna dag å jag instämmer till fullo

vår första alla hjärtans dag var år 2009
du tog hjälp av annica nilsson å köpte ett fint halsband med ett hjärta på
jag tog fram d idag
bara för att

jag tycker fortfarande att d e ett kommersiellt tjafs men kan ändå inte låta bli att sakna dej lite extra idag

Inga kommentarer: