torsdag 16 februari 2017

Ventil

När dagarna var tuffare än vanligt
Då fanns du där
Du lyssnade tålmodigt när jag vräkte ur mej allt jobbigt
Du kom med råd
Du visste alltid hur jag skulle hantera problemet
Ibland behövde jag bara få vräka ur mej
För att få det ur systemet
Då lyssnade du bara
Du höll om
Du fanns där
Du var min ventil

Nu finns det ingen som lyssnar när jag kommer hem
Ingen att lätta mitt hjärta inför
Ingen som kan råda mej
Ingen som håller om
Allt stannar inne
Byggs upp
Byggs på
Hur lättar jag på trycket när du inte finns

Jag saknar våra diskussioner så vansinnigt mycket
Att diskutera var ett av dina favoritämnen
Samma för mej
I alla fall när man diskuterar med någon kunnig

Jag har det tufft på många plan just nu
Både på jobbet och privat
Årsdagen närmar sej och det känns oroligt inuti
Skulle så behöva ha dej hos mej
Bara det där att kunna hålla din hand
Känna din värme
Höra din mörka stämma säga att det ordnar sej alltid
Du fick mej att tro på det
Att det ordnar sej

Jag försöker att lyssna inom mej
Försöker att höra din röst
Dina ord

Det måste bara bli lite tystare

Inga kommentarer: