torsdag 2 mars 2017

Lov

När orken inte riktigt vill som jag vill så får man ta semester
Man kan åka t huvudstaden å hälsa på en bror
Man kan få lite egen tid på stan å shoppa
Man kan äta en taskig kebabtallrik men ändå må ok
Ledsamheten lurar under ytan men man kan låtsas å le lite smått
Ryggen pajar fett men man har tur att bästa ryggfixerskan har en tid just för mej
Jag har blivit expert på att låtsas
Kan den rollen utan å innan
Jag ler
Hjärtat gråter
Jag skrattar
Hjärtat e i tusen bitar
Ofixbart
Tycker att livet e orättvist
Tycker inte att folk tar vara på varann
På dagen
Tar inte saker på allvar
Stoppar huvudet i sanden
Jag kan inte göra så
Jag kan inte blunda
D e bara jag som kan se
Jag stöttar mej i vardagen
Önskar så att du fanns vid min sida
Du kunde stärka mej när jag kände mej ynklig
Jag saknar dej så inåt h...
Livet utan den ter sej tämligen färglöst
Vet inte hur jag ska hitta en färgglad palett igen
Du gav mej färg
Vi färgade varann
Nu känns allt som en enda grå sörja
D får vara nog snart
Orken tryter

Inga kommentarer: