söndag 12 mars 2017

Funderar lite

Har haft en låååång svacka
Den e fortf inte över men jag har börjat att känna igen å d e bra
Då vet jag att jag snart e uppe
Att aktivera sej e oxå bra medicin
Idag spelade Tedde innebandy på fm å sen for vi t Vallby där vi grillade korv t lunch
D bidde oxå en del fotboll t den lille långes stora glädje
Jag fick möjlighet att ventilera lite (läs mkt) m Lillemor å d va vansinnigt skönt

Att stoppa huvudet i sanden funkar inte
D e bara å ta tag i sina maror å kämpa på
D e bara så mkt elände runtomkring
Trötthet
Sjukdomar
Ledsamheter
Svek

När man e lite under isen så funderar man mkt
Tankarna far runt åt alla möjliga håll
Inte bara åt fel håll dock
Ibland går d ju upp ett Liljeholmens när man fått älta ett slag
Kan ofta känna ilska
Frustration
Ibland avundsjuka

Saknar tvåsamheten
Jag saknar att ha nån att luta mej mot
Nån som lixom alltid e på min planhalva
Att så se de som har tvåsamhet men som inte tar vara på d
Kör huvudena i sanden
Inte samarbetar
Så bortkastat
Så himla bortkastat

Så den här dagen
Jag har skrattat
Jag har skrattat så skrattet nådde ögonen
D kändes bra i hela min mulliga kropp
Att se Tedde skratta å må gott
D e en lisa för ett sargat hjärta

Jag e på g upp
D e bara å hålla ut ett slag till
Men snart så

Inga kommentarer: