torsdag 25 februari 2016

Saknar så mycket

Vet inte riktigt vad jag ska skriva
Jag har ont

När jag klev in på Rogers rum i natt
Den fysiska smärtan var nästan outhärdlig
Jag skrek
Jag skrek så jag fick ont i halsen
Skrek

Jag slog dej
Jag ruskade om dej
Jag kramade dej
Jag höll om dej

Du andades inte
Jag bad dej komma tillbax
Jag skrek att du skulle vakna
Ruskade dej

Jag rörde vid ditt ansikte
Jag följde varje linje
Jag smekte din kind
Strök dej över huvudet så där som du älskade

Jag blev lugn

Jag tog av mej skorna å lade mej bredvid dej
Jag lade dina armar om mej
Jag lutade mitt huvud mot ditt bröst
Jag höll dej hårt

Du var varm
Nästippen var kall
Försökte att värma den men d gick inte

Jag lindade mina armar omkring dej
Blundade
Grät
Lyssnade efter dina andetag

Jag blundade å lät fingrarna följa ditt ansiktes konturer
Memorerade

Jag lade mej försiktigt på dej
Då kom en pust ur din mun
Din andedräkt mot min kind
En sista gång
En sista gång

En sista gång


Inga kommentarer: