tisdag 17 maj 2016

Fjärde mars

I morse frågade Tedde om vi kunde lyssna på en av dina favvolåtar Kraftwerks " We Are the Robots". Vi sätter på den på paddan å så tar han rosenkransen som han fick av Bella, håller den i handen å säger att han vill tänka på dej.

Sen frågar han vilka låtar som var dina favoriter å jag spelar Kent å Sigur Ros. Tedde säger att d e lite svårt å dansa till dem för dom e så långsamma. Då kommer jag på att du å din Gogisfamilj dansade som tokar t Jesus built My hotrod med Ministry. Sätter på den å Tedde headbangar till låten samtidigt som han säger: Oj vad fort den går!

Så berättar jag för Tedde att dagisfröknarna frågat om han ville berätta om dej i samlingen. D vill han gärna men frågar mej vad han kan berätta. Jag svarar att han kan berätta vad som helst tex att du var världsmästare på brakskitar. Tedde svarar då att han inte vill säga nåt elakt om dej nu när du e död. Han säger att han istället kan berätta att du älskade att lyssna på musik.

Jag går sönder inombords när jag tänker på att Tedde ska växa upp utan dej. Du var ju hans idol, han ville bli lika stark å lång som dej när han blev stor. D kommer han att bli. Skulle dock kunna göra vad som helst för att få se er jämföra styrka. Du pratade ofta om den dan då Tedde skulle växa om dej. Nu får du inte va med när den dan kommer. D e så jävla helvetes orättvist. Orättvist e ett ord som ofta dyker upp. Så jävla orättvist.

Emellanåt så kommer saknaden över mej i större sjok än jag nästan inte mäktar med. D blir svårt att andas. Benen skakar å hjärtat rusar. Jag känner mej nästan svimfärdig. Första reaktionen e att slita bort allt runt halsen. Känner mej kvävd. Som om att jag inte får luft. Sen kommer ångesten. Smärtan. Fysisk saknad som gör så förbannat ont. 

Hur i helvete kan d få gå till så här?? 

Hur i helvete kan jag få vänta i 35 år på att få träffa dej. Mannen med stort m. Mannen m d stora, d största hjärtat. Min andra hälft. 

Jag blev hel när vi blev ett. Nu är jag halv.

Hur i helvete kunde vi bara få dryga sju år tillsammans?

Hur i helvete kan nån ta dej från Tedde? Som du längtat efter barn.

Hur i helvete e d möjligt? 

Hur i helvete kunde du lämna mej?

Vi skulle ju leva lyckliga i alla våra dar. 

Vår kärlekshistoria e så fylld av kärlek. Värme. Omtanke. Ärlighet. Närhet.

HUR I HELVETE KAN D BARA FÅ FÖRSVINNA?????

Inga kommentarer: