måndag 26 oktober 2009

JAG HAR SETT LILLA BÄBISEN!!

i morse kl.9 fick jag se min lilla bäbis. var på fostervattensprov i v-ås å läkaren började med att göra ett ultraljud å där på skärmen uppenbarar sej en liten svart prick som rör på sej. det var hjärtat. så flyttade han apparaten lite t höger å då såg man hela kroppen.
så kom en sköterska in å gjorde rent magen m sprit å sen blev d ultraljudsapparaten igen för att han inte skulle sticka i närheten av bäbisen.
nålen var ca 20 cm lång å d va hela 20 cl som de tog ut.
d stack till å för ett kort kort ögonblick gjorde d ont mellan benen. men d var bara bråkdelen av en sekund.
jag fick gråta en skvätt å roger, som ej fick vara med var ute i trapphuset tillsammans med de andra väntande karlarna, blev så klart orolig å trodde att nåt var fel men jag var ju bara såå lycklig!
efteråt i bilen hem, kändes magen lite spänd men man kunde få sammandragningar så d va inget konstigt m det.
nu längtar jag bara tills den 13 november då jag ska på ultraljud...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Wow, va häftigt!!
Vilken grej att få se lilla knytte så där på riktigt :-)
Jag är så himla glad för din skull. Som jag sagt tidigare - du kommer bli världens bästa mamsis!
Puss å kram

Ullis Gullis sa...

ja åsa, det var en sån märklig å häftig känsla! går inte att jämföra med något annat.puss å kram tillbax!