söndag 11 oktober 2009

lilla mamma

var t mamma i v-ås i lördags m pappa. var så nervös innan jag kom dit. var rädd för vad jag skulle få se. men hon var piggare än dan innan.
hon var fullproppad av morfin så hon hade inte ont men däremot så var hon sååå snurrig i kolan. pappa berättade att marianne mailat veckans hästrad till mej å att han skulle få den av mej när vi kom hem. -varför då? frågade mamma. det hade ju varit bättre om hon mailat mamma på en gång. solveig var ju så bra på hästar.
pappa och jag bara tittade på varann. mormor har varit död i många år å hon kunde inte ett jota om hästar.
i den stilen fortsatte samtalet. det handlade om allt möjligt och hon pratade så mkt strunt. pappa och jag fick skratta mycket. lite jobbigt att se och höra men jag ser hellre att hon är lite vimsig bara hon slipper ha ont.

när vi skulle fara hemåt så sa mamma att ja skulle hälsa så mkt till roger men hon kom inte på vad han så hon sa: ja du får hälsa till han..rufsi-tufsi kaktus...
ja du menar georg, sa pappa å jisses va mamma började att skratta! hon fnissade som ett barn åt att pappa kallat roger för georg istället för roger...
snurrig e bara förnamnet.

på vägen hem stannade vi vid hallsta krog å åt varsin plankstek. mycket gott å mycket trevligt att umgås m pappi på tu man hand!

Inga kommentarer: