lördag 1 maj 2010

första maj

strax före tio gick jag å teodor hemifrån i fredags. första stoppet var på bvc. lilleman, eller kanske ska säga storeman, vägde 5165 gram å var 57 cm lång!!

sen vandrade vi en sväng på stan, inhandlade den där zzzuperzzzöta bi-dräkten till teodor. mötte upp roggan å cisella vid kvart i 12 å då bidde d lunch på h. mötte sen upp linda persson å hennes ille. har inte träffat fru persson på ca 4 år så d va väl på tiden. hann oxå träffa herr persson en snabbis å deras andra lilla knodd stellan.

vi prommade och rätt som det var så var klockan halv 5... inte konstigt att fru thorell goglund var trött i ben å fossingar...

roggan kom från jobbet å mötte upp oss å så prommade vi hemåt. gjorde oss i ordning å vid 7-tiden for vi ut t lillis å zeke å victoria å grillade korv å tittade på majbrasa tillsammans med elin, teijo, sirgid, johannes, per, fabian, karin, nisse, maria, synne, henrik å karl.

en trevlig afton trots att jag hade lite svårt att slappna av. vi har ju inte gjort så stora å långa utflykter så jag var lite orolig å lite spänd, men d gick ju bra å ja e ju inte solo; roggan finns ju oxå så ja vet egentligen inte varför ja stressar upp mej. man lär sej väl. "övning ger färdighet"...

idag firar jag å herr goglund 1 år som förlovade. d firade vi m att motionera ullvibackar runt m lillen i vagnen...
i afton ksall morfar owe vara barnvakt för första gången för då ska vi ut å äta lite gott på tu man hand. ska bli skönt å lite pirrigt eftersom ja inte varit ifrån lillen något alls hittills....
jag skall oxå ta ett glas rött för första gången sen i somras. få se om man blir snurrig..hihi...

Inga kommentarer: