söndag 2 maj 2010

mat utan avbrott - en lyx

vi lämnade teodor hos pappa vid 5-tiden igår å sen gick vi ner t bishop. där åt vi smarrig mat; kantarelltoast m västerbottenost till förrätt, fläskfilé och oxfilé black and white till huvudrätt och till efterrätt åt jag chokladparfait med ljumma skogsbär och roger åt vaniljglass med varma hjortron. min efterrätt var smarrigast! jag drack ett glas rött, det första sen jag blev gravid....

jag ville ringa pappa ett par ggr men höll mej.

vi hade en mysig stund. det bästa var nog att jag fick äta en hel måltid utan avbrott...

"barnvakteriet" hade gått hur bra som helst å pappa sa att vi kunde lämna honom där när vi ville :O)

vi kom hem vid 9-tiden å då började lilleman att skrika å höll på tills klockan var 12. kanske var det hans hämnd för att vi lämnat bort honom för ett par timmar...

idag lördag har vi inte gjort många knop. har vilat när lillen vilat. skriknätterna tar på krafterna, HUVVA!

solen skiner ute å d verkar vara hur skönt som helst. roger har tagit ner baden-baden från vinden å ställt på balkongen, lagt ut gräsmattan under balkongmöblerna. man kanske skulle ta å premiär-sitta där ute istället för att sitta i soffan här inne...

Inga kommentarer: