fredag 14 maj 2010

ljusning

mår lite bättre nu. har just pratat i telefon med vår fantastiska bvc-sköterska. hon kunde lugna mej så nu känns d bättre.

jag å teodor var på bvc i tisdags å då var d även läkarundersökning. vi började m att väga å lilleman vägde nu 6080 g å var 59 cm lång. vår bvc-donna var ledig men den vi hade istället var så nöjd m vikt- å längdökningen å sa att hon trodde att lilla t skulle bli lång eftersom både jag å roger e långa.

så var d dax för läkarundersökning å då blev allt t ett enda mörker känns d som. läkaren ville boka in en extra tid för han tyckte att lilla t gick upp för mkt å han ville då undersöka om d kan va ett medicinskt fel.

han fnös åt mej när jag sa att jag valt att sluta amma e ca 3 v.

han tittade på teodors navelbråck å skrev en remiss t kirurgen i v-ås för, som han sa: bråcket kan gå sönder å tarmarna kan ramla ut.

gissa om jag grät? roger å jag har googlat å läst allt vi kommit över å kan inte hitta någonstans där d står om brustet navelbråck. det som står är att om det blir hårt och inte går att trycka in, skall man ev operera men d vanliga är att d växer bort innan 2 års ålder. skulle teodor få ont av det ska man kontakta läkare men d kan inte brista å inga tarmar kan ramla ut.

jag har pratat med vänner, bekanta å obekanta om detta och ingen hade hört talas om at d skulle vara farligt för en baby att gå upp "för mkt". vad är egentligen "för mycket"??
ingen hade heller hört talas om brustet navelbråck med utramlande tarmar.

ringde till min bvc-sköterska idag eftersom jag sovit illa sen vi var där, jag oroar mej inför varje blöjbyte, är rädd att tarmarna ska ha ramlat ut, är orolig då teodor äter för jag är rädd att han ska äta för mkt. har fällt många många tårar sen i tisdags.

bvc-sköterskan lugnade mej å sa att jag inte behöver oroa mej och att jag inte e den första nyblivna förälder som den där läkaren skrämt upp. jag behövde inte säga att jag inte ville träffa honom igen utan hon sa själv att hon skriver in i mina papper att vis ka få den kvinnliga läkaren nästa gång.

d enda man ska hålla kolla på e om teodor får ont av bråcket å det kan man inte missa ty då skriker han hjärtskärande utan stopp och d e först då man ska kontakta läkare. hon sa d som vi läst, att bråcket försvinner av sej självt å oftast innan barnet fyllt 2 år.

jag fick gråta en skvätt, av lättnad denna gång, då vi lade på luren. känner mej så himla arg å förannad på den där "låtsasläkaren". en utländsk man som luktade så mkt svett att man fick andas genom munnen. är inte rasist men d e lätt att ta till i detta fallet. skulle vilja säga mitt hjärtas mening till den där klåparen. så jävla dum i huvudet rent ut sagt. de sista dagarna har varit som ett mörker å jag å roger har varit sååå oroliga å nojiga. så onödigt sagt av den där idioten!

2 kommentarer:

Karin sa...

usch vilken opsykologisk och oempatisk skräpläkare! Stryk ska ha ha! Undrar om såna människor inte fattar vad en sån kommentar kan sätta igång i form av tankar och ångest! Stackars er! Självklart är allt bra med lilla t, fattas bara annat. Stora kramar till hela familjen!

Fru Hugo sa...

Kram på er! <3