lördag 29 maj 2010

grisfesten dag 1

fredagen var en trevlig dag. solen sken å jag träffade a lot a gamla vänner å bekanta. knallade ner på stan vid 11-snåret, spanade in marknaden å kvart i 12 mötte ja roggan å vi lunchade på kirin, mumma!
berta å robban kom medans vi satt kvat så jag joinade dem när roggan gick tillbax t jobbet. sen bidde de en prommis till å sprang då på pappi å vi gick runt på stan i ca 1,5 timme (!). köpte en langos å pappa smakade å tyckte, hör å häpna!!, att d va smarrigt!! trots att d va vitlök....d e inte för sent att lära gamla hundar att sitta eller hur e d man brukar säga..

vi mötte pappas barndomskompis lillemor å de pratade länge om mamma å lillemor hade själv förlorat barn, barnbarn och måg i en villabrand här i köping för ett par år sen, å hon sa att nåt som var väldigt jobbigt var när hon gick på stan å mötte en gammal vän el bekant å de snabbt som tusan sprang iväg eller bytte sida på vägen för att slippa prata m henne. pappa berättade då att d händer honom titt som tätt att "vänner" till honom å mamma byter sida av vägen eller bara kollar bort å låtsas att de inte ser honom. att d ska va så svårt att bara ge en människa i sorg en kram. d behövs ju inte mer än så. tack å lov så har jag inte råkat ut för detta, mina vänner har både beklagat sorgen, kramats å stöttat mej på ett fantastiskt sätt.♥
en enda person har jag inte hört ett pip ifrån å d e ja mkt besviken på men d va väl ingen riktigt vän...

jag blir i alla fall alldeles glad i ♥ när pappa tar sej för saker å ger sej ut på stan, går t bowlinghallen å söker upp sina gamla "gubb-kompisar". han behöver det å det är sååå kul!

när pappa farit hemåt så fortsatte ja att knalla runt å träffade på massor av gamla vänner å bekanta. d e alltid lika kul å se vilka som "kommer hem" till grisfesten.

känsla å smak hade rea. plagg som kostat från 1195 kr å uppåt, såldes ut för 200 kr stycket. hittade där den svarta gudrun pontén-kjolen som jag provet X antal ggr... ordinarie pris var 1398 pix å nu alltså 200 pesetas!! d kan man kalla fynd!!

kom hem från stan vid halv 4 å då vaknade lilleman.

roggan var på ögir m boysen å tittade på toni holgersson å ja hade myskväll m teodor. han satt hos mej i 2 tim å bara njöt av den kroppsmassage jag gav honom. han skrattade å jollrade om vartannat å sen låg han bara å tittade å njöt för fulla muggar. han är verkligen en riktig liten goding!! ♥♥♥

tittade på " så ska det låta" å för en gångs skull så va d ett riktigt bra avsnitt! d e man inte bortskämd med.

nu skall jag väcka min lilla goding. min stora goding ligger bredvid mej i soffan å han behöver inte väckas..hihi..

Inga kommentarer: