onsdag 20 april 2011

coop

jag tror seriöst att coop är mitt och teodors andra hem. där är vi så gott som varje dag. den där småhandlingen gör mej galen. och ruinerad. från och med nästa vecka ska vi testa att göra en matlista för veckan och sen hålla oss till den. dvs tömma frysen på dess innehåll och inte handla nytt hela tiden. få se om det blir billigare. det borde och måste det bli.

vi rpommade till coop i vinsta vid halv 9-snåret med carro och ville. en himla bra affär för övrigt. solen lyste med sin frånvaro, det duggade lite och det blåste fan. ungefär tio minuter innan vi var hemma så valde solen att komma fram. morr. lite för sent för min smak.

nu sussar den lille och jag tvättar. snart tredje och sista maskinen. få se om jag får ändan ur och drar ett varv med dammsugaren oxå. den där jädra huvudvärken är fortfarande kvar. tredje dagen nu... morr igen. har ont i axlar och nacke så jag gissar att det är därav huvudvärken kommer. får nog be om lite massage i afton.

teodor fick testa cevapcici (tror det stavas så) idag och det var mums. nu är vi så gott som tillbax till att bara äta "riktig" mat. han ville ju bara ha mjölkersättning ett tag efter att han varit sjuk men nu verkar det som om att vi är på banan igen. skönt!

vet inte om jag skrev att roggan bokat hotell nu. vi ska bo i närheten av russel square, minns ej vad området heter... det var vid russel jag bodde då jag var i london med västeråstöserna och det var ett bra område. nu får det bli maj så vi får komma iväg! lääängtar efter att få strosa på londons gator hand i hand med den långe mannen och bara njuta av ledighet och en vårig storstad! (ja och så shopping förstås! och lite sightseeing, icke att förglömma...)

Inga kommentarer: