lördag 9 april 2011

pust stånk stön

ojoj vad vi varit effektiva idag! jag storstädade lyan; dammsög, våttorkade, dammade å skurade toaletterna. roggan rensade å möblerade om i källarförrådet. jag skurade balkongen å roggan skar sen till "gräsmattan" som vi lade ut där å sen på med de nya balkongmöblerna som vi köpte i höstas. vi började vid 9 å strax före 1 åt vi lunch å då va vi klara! väldans effektivt om jag får säga´t själv. (å d får jag ju..hihi)

lillebror frille skulle ev ha tittat förbi på kvällskvisten men han kände sej lite under isen. kan tänka mej att d e spänningen som släppt efter de 2 stora eventen han fixat i blå hallen i stadshuset nu 2 fredagar i rad. han har fått sååååå goda recensioner (as usual) å jag e en mallig storasyster!

lilleman sov bara en halvtimme idag men har konstigt nog inte varit så gnällig på em som man skulle kunna tro. roggan å han badade å sen fick han välling å när roggan sen la honom så gnydde han bara till å sen slocknade han. lilla trötta bubben!
roggan e nu t pizzerian å strax kommer en god doft av oxfilépizza m bea att sprida sej i lyan. (roggan ska som vanligt ha en pizza m gorgonzola. mindre god lukt.)


bild jag hittade på nätet. lite mkt sås även för mej...

Inga kommentarer: