söndag 17 oktober 2010

blåsig måndag

dagen började finemang. skönt väder å ljumma vindar för en gångs skull. vi gjorde oss i ordning å for in t city å t östra station för att möta elena å hennes lilla ester. vi prommade i humlegården å sen skulle vi äta lunch. vi tänkte testa kungliga bibblans kafé men d gick så där. vi packade kläder å fixade å trixade å sen när vi ska gå in så får man inte ta med ytterkläder, fast de låg under vagnen. man fick inte ta med sej skötväskan utan man skulle lägga de saker man behövde i en genomskinlig kasse. jag frågade varför? för jag tyckte att d verkade utomordentligt korkat att lägga ur teodors mat, ombyte å blöjor i en påse när d ligger hur bra som helst i skötväskan. till svar får jag bara ett mkt snorkigt; "-så är bestämmelserna å jag tycker att du ska respektera det." så var det med det.
så det vara bara att tå på de små liven kläder igen å gå vidare på vår jakt pöå matställe. då hade teodors mathumör övergått i illskrik. vi hamnade på bamboo palace på kungsgatan. fick ge honom mat i foajén å sen skulle vi gå in. då fanns d inga bord så då fick vi ett eget litet rum (tack för det) å då börjar ester att skrika å då skriker teodor för att ester skriker. sen slutar ester att skrika å då börjar teodor att skrika å då skriker ester för att teodor skriker. så fortsatte d ett tag men till slut så lugnar de sej å vi sätter dem i varsin barnmatstol. de tittar lite på varann å petar lite på varann å de ser ut att gå bra. då tar så klart teodor ett kraftigt tag i lille ester å då e d kört. ester börjar skrika igen å likaså teodor. vissa dagar är bara så å detta bidde en sån dag. jag bara önskar att ja kunde slappna av då d händer å inte stressa upp mej för bebbar låter å de skriker emellanåt å d lär inte va den sista gången...

jag å elena fick iaf i oss lite china- och sushibuffé å d va smarr. en kopp kaffe å sen va vi på väg. då hade teodor kissat igenom rubb å stubb å när ja byter på honom så bajsar han oxå....sen kommer vi ut t vagnarna, stoppar ner våra godingar å sen ut. då är min plånka borta!
går in igen med hjärtat i halsgropen men ingen plånka...frågar personalen men de har inte hittat nån. rusar ut igen för att stressat leta igenom skötväskan igen å då kommer en ur personalen utspringande å har hittat plånkan i d lilla rummat där vi satt. PUH! hjärtat återgick så sakteliga till sitt vanlga sakta mak...hihi..

vi gick en repa på h&m å jag hittade ett par nice stickade (ja du läser rätt fru hellström, s t i c k a d e...hihi) tajts å jag ska minsann få köpa dem i morrn! snäll make jag har va!!!

jag å teodor for hem strax efter h&m-besöket. d va himla trevligt att träffa elena å jag hoppas att vi gör om d igen!

2 kommentarer:

Anna sa...

Såna förskräckliga bestämmelser - inte ta med sig väskan in?!? Jag har då aldrig hört på maken. Inte konstigt att Teodor fick spader... Sen var det ju synd att det liksom inte vände på en lång stund. Det är så otroligt stressande när de bara är arga och ledsna, och då ska ju till på köpet blöjan läcka - sånt skit. Tur att du hade trevligt sällskap iaf.

Och vilken attans TUR att du testade de där stickade! Vars kommer de från? Jag kanske måste prova... :)

Ullis Gullis sa...

nej dit ska jag aldrig gå! varken med eller utan bebbe! morr!
ja om man ändå kunde låta bli att stressa upp sej. man vet ju att det går över å barn Har väl låtit i alla tider...nej genomsvettig å irriterad ska man behöva bli varje gång...morr igen!

ja jag är mkt glad över att ja testade dem. kommer att bli himla fina m en lååång kofta el med en lååång stickad tröja. testa ett par! de är så tunt fint stickade å lite lite blanka i tyget. korvar sej fint vid vristerna oxå precis som vi vill!