fredag 29 oktober 2010

finally!

nästa torsdag ska jag ÄNTLIGEN få klippa mej!! har saknat simon å hans frisörkunskaper under året jag bott i köping. han klipper i ca 1,40-1,50min varje gång. i köping är en standardklipptid 25 min!!! om man vill kan man boka en lite längre å då e d 35 min!! galet i mina öron.

sista gången jag klippte mej var nån vecka innan vår guldklimp anlände, dvs i början av mars. då var frisören sen med kunden innan å jag hade tid på bvc kl.12. tjugo i 12blev han klar å då sa jag att d va lika bra att ja bokade en ny tid men icke, han skulle hinna. fem i 12 var han klar. d säger sej självt att d inte är en riktig klippning. på en kvart hade han klippt mitt hår. för er som känner mej så vet ni att man knappt kammar igenom mitt tjocka hår på en kvart...

som grädden på moset fick jag betala fullpris.

som sagt, kan knappt bärga mej tills jag får sätta mej i frisörstolen på st.eriksgatan på torsdag nästa vecka. nästan 2 timmars njutning...OCH egentid...

har dessutom bestämt mej för att klippa lugg igen. känns som lite mer frisyr när jag ändå så gott som varje dag, sätter upp håret i en tofs.
ska oxå ta av en rejäl bit på längden för nu e d nästan outhärdligt att ha hästsvans eftersom håret är så tjockt så väger det å jag är dödligt håröm. ingen bra kombo med andra ord...hihi..

en glad ullis med lugg!

2 kommentarer:

Anna sa...

Jag röstar på lugg. Det är jädrans klädsamt på fru Thorell-Goglund! Jag är sugen på ett Simonbesök själv...

Ullis Gullis sa...

tack finaste anna! simon is da shit! kram