tisdag 5 oktober 2010

tåg tåg tåg

vi tog tåget t morfar i köping igår, teodor å jag. resan gick bra. han tyckte att d va skoj att titta ut genom tågfönstret, d va skoj att stå på sätet, d va skoj att stå på golvet å hålla sej i sätet, d va spännande att "läsa" kupé (å även att smaka på den...), d va skoj att bita på siffran 3. ja över lag så va d himla skoj att resa m tåg. lite kinkigt då han bidde pumsig men m lite prommis i kupén så slocknade han.

hos morfar fick teodor inviga nya röda fina gungan som morfar satt upp i äppelträdet. d va skoj!

sen gick vi på promenad ner på stan å stannade till hos bea på hemvägen å fikade kaffe å kokosbollar. mums!

på kvällen smockade ja i mej en superduper god pizza med fläskfilé, räkor, lök å bea. riktigt riktigt mums!
patrik kom hem från katrineholm så han fick ja oxå träffa.
slöade i soffan hela aftonen, förstod att d skulle bli en natt m urusel sömn. å d bidde d! kan inte sova utan roggan, känns väldans ensamt... (han hade sussat lika illa..hihi)
teodor sussade inte heller nåt vidare; vaknade halv 10, 3 å 6 å då ville han inte sova mer trots att JAG inte sovit färdigt.....

10.40 tog vi regionaltåget mot huvudstaden å d va en mindre trevlig resa. d började m att lilleman pruttade ner sej i blöjan å d va inte en fast konsistens... fick ta mej t en toalett m skötbord, så klart lååångt bort från den vagn vi satt i.
väl där skulle man fälla ner skötbordet ö toaletten å eftersom tåget skumpar åtalla håll så fanns ett bälte att spänna fast bebben med så att han inte skulle trilla ner. bältet var dock för tajt, kunde inte spänna fast min bebbe så d bidde att byta blöja, torka prutt medans jag försökte se till så att han inte trillade av. jag tror att han tyckte att d va lika läskigt som jag ty annars brukar han gilla att bli bytt på men nu va d bara kinkigt å han såg rädd ut. inte undra på som d där skötbordet vibrerade...
sen va d bara att vingla tillbax t sittplatsen i kupén långt långt långt bort. jag tycker att d e lite obehagligt att promma på ett körande tåg utan en bebbe å skötgrejer på armen så detta va ingen walk in the park...

väl på plats va lilleman sååå trött, övertrött faktiskt, men ville apselut inte sova. nej han ville skrika å göra spiken. lite suckar hördes från sätena onkring så till slut tog ja teodor å ställde mej mellan 2 vagnar å försökte få honom att sova. icke. d va skrik å tandagnisslan. strax innan vi anlände vid centralen ploppade ja ner honom i vagnen å packade ihop alla saker å då va han så nöjd så. klev sen på t-banen hem t råcksta å då började en resa som ja inte önskar min värsta fiende. (ja d kanske ja gör när ja tänker efter...)
han skrek å skrek å några bytte plats, ett par bytte vagn, några medpassagerare kommenterade högljutt hur jobbigt d va m skrikande ungar. där sitter jag alldeles högröd i ansiktet med svetten rinnande nerför ryggen, mellan tutttarna, ett band av svettpärlor lägbger sej fint på överläppen å ja känner att svetten även bryter fram i pannan allt medan lilleman korvar sej å skriker för högan sky. tänket ett tag kliva av å ta nästa tåg men fan heller, tänkte jag. jag satt kvar å när vi kommit halvvägs slocknade han av ren utmattning å hade vi varit hemma hade nog den här mamman gjort samma sak.

kom så hem å då bestämde ja mej för att han skulle få sova vidare å förhoppningsvis sova igen d han "missat" å vakna å va den där gulliga pojken som han oftast är. sagt å gjort, för att han inte skulle vakan så bar jag upp honom m vagn å allt. d e tur att man e skitstark å att man har sådana där muskler som andra bara drömmer om...

nu är uret kvart över 2 å han har snart sovit i 2 timmar. jag har hunnit laga å äta mat, fika å plockat undan lite. har även hunnit m att slappa i soffan å att slösurfa lite. precis va ja behövde så nu kan han få vakna när som ty nu e ja fit for fight igen!

och förresten så längtar jag efter roger med hela kroppen!

2 kommentarer:

Towe sa...

bebisar och sömn alltså.. alltid är det nåt :)

Ullis Gullis sa...

ja man önskar att det bara flöt på emellanåt. inga bumps...