söndag 10 oktober 2010

I can jive

Vid 10-tiden for vi t Gullmars å t Jessica, Johan å Alva. Där lämnade vi vår goding å mötte sen upp pappa, Frille å Putte å for vidare t Djurgården. Premiärfor nya spårvagnen. Jag tycker att jag blitt ganska rund om rumpan men d hjälpte inte tyvärr mot de stenhårda, å ja menar verkligen s t e n h å r d a, sätena. D va som att sitta på en sten. En hård sten. Mkt hård.

Vi kom ut t Djurgår´n å t Tyrol ganska precis kl.12. Vi gick in å bidde placerade på våra himlans bra platser.

Förrätten var hickoryrökta räkor m nån slags cheesecake m smak av gräslök å citron. Räkorna smakade icke hickory men d gjorde inget, gillar räkornas vanliga fräscha smak så ja va väldans nöjd m d. Huvudrätten var cajunkryddad ryggbiff m vildrisblandning, limecreme å tomatsalsa. Köttet smälte i munnen å den däringa risblandningen va skitansgod!
Jag å Roger tog varsin keylime cheesecake. Den var gjord på sockerkaka så d va inte riktigt va ja väntat mej men den gick ner. Till den så var det en liten "korg" gjord av choklad, fylld m blåbär. Mums! Vi drack rött vin å efter kaffet tog jag mej en Baileys. D va en god avslutning. Jag fotade maten men eftersom det var kameraförbud fick jag göra det lite i smyg å därför bidde skärpan lite sisådär...

Kl.15 äntrade Jerka scenen å jisses vilken fart d e på den gubben! Jag var himla imponerad å d va Roger oxå. Jag smygtittade lite på pappsen emellanåt å han såg så himla glad ut. han klappade i takt eller trummade i takt på bordet å iblsnd sjöng han tom med i låtarna! D va en lyckad afton å pappa va väldigt nöjd m allt! Han drack, kvällen till ära, en drink som hette "I can jive".

Efter showen for vi t Gullmars ige å hämtade vår lilla prins. Han hade varit så snäll så snäll å d känns ju himla bra. Då kanske fam Sjöblom Nilsson vill vara barnvakt fler gånger...

Inga kommentarer: