måndag 25 oktober 2010

sömnbrist

natten till söndag sov teodor från kl.20.00 till 07.15. så klart att vi på en gång trodde att "ja! nu vänder det! äntligen kommer vi att få sova hela nätter igen!"

icke.

i natt vaknade han inte mindre än 4 ggr. jag gav honom mat 2 av gångerna, de andra fick han somna om på egen hand. strök honom lite över kinden en gång å det funkade. jag önskar att han kunde sova hela nätterna igenom eller att han åtminstone kunde somna om snabbt solokvist då han vaknar. jag har så svårt att somna om efter att jag varit uppe å donat m honom. önskar att jag var en sån där som slocknar innan huvudet når kudden...

han vaknade vid 5 sista gången å var då vaken till halv 6 innan han somnade om. vaknade sen å gnydde lite efter en timme cirka men somnade om å vid halv 9 vaknade jag av joller. det är dock väldans mysigt att vakna till. att ligga kvar under varma sköna täcket å lyssna till hans joller, "prat" å små glädjetjut, det är lycka!

nu ska den här lyckliga mamman borsta tänderna på en liten gosse. se så fina gaddar han fått!!!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallå frun..Vi har det lika dant med Emil..Vi gör alltid 2 flaskor som välling som vi tar med oss in på kvällen,o dom är slut på morron när vi vaknar..vi har gjort så att han ligger mellan oss för att göra det så bekvämt som möjligt för oss,när han inte ska ha välling så är det nappar vi jagar..
Vi önskar oxå att få sova en natt,men vi börjar ge upp..
Ha det såå bra o kram..//Lotta