måndag 3 januari 2011

första måndagseftermiddagen på det nya året

oj va vi har lekt idag, jag å teodor. han har fått de 2 nedersta hyllplanen i klockhyllan i köket å där har han lite leksaker som han gillar att plocka med. han kan roa sej själv där i drygt en halvtimme innan han tröttnar. då hinner man pyssla lite själv, mkt skönt!

vi har gått å gått å gått runt runt i lyan. han har en runda som han vill gå heeela tiden. första anhalten är köket. där stannar han å känner på elementet å sen vidare t kökspallen å den ska han hålla sej emot alldeles själv en stund å oj va han pratar då! :o) sen vidare t vårt sovrum å där välter han barbapappa-sparbössan som står på mitt nattduksbord, sen vidare t köket å känna på elementet... ibland blir d en avstickare t nåt annat rum men den där köksturen e en favvo. tokfrans!

roggan skulle komma hem lite tidigare idag. uppskattas! har ju haft honom hemma i 10 dar å vant mej vid d! jag å teodor hade tänkt gå t centrum å handla lite bröd å annat smått å gott men termometern visar nu på -8 å då känner jag plötsligt inte alls för att gå ut längre. roggan fick mao en uppgift på vägen hem..hihi..

teodor sussar eftermiddag just nu. lite senare än vanligt, han brukar vakna runt tre men nu slocknade han strax innan. få se hur länge han sover. d bidde en timme på fm så dblir nog inte så himla länge nu.

detta måste vara ett av de tristaste inlägg jag gjort på länge. slutar därför här. punkt.

Inga kommentarer: