söndag 8 maj 2011

djur djur djur

denna helg har verkligen gått i djurens tema. igår hade vi en heldag på skansen. premiär för lilleman men tyvärr så va smådjurens boende under ombyggnad så d enda vi fick se va lite getter men de fick vi inte klappa. hade såå sett fram emot d, va såå nyfiken på hur teodor skulle reagera. jaja ombyggnationen ska va klar under 2012 så d e väl bara att vänta..

annars tyckte han att björnarna å tupparna va skojigast. har inte lagt över bilder än så d får bli en annan dag.

idag har vi premiärcyklat m lillen. d gick finemang. lite skakigt eftersom jag inte cyklat på ett bra tag. teodor satt mest å sa: killekillekill å killade mej i svanken...gullefjun!

på em cyklade vi t en 4H-gård här i krokarna. där tittade vi på hästar, tuppar å getter å teodor lekte som tusan på lekplatsen. han e välödans fysisk å ska ta på alla barn han möter. d upskattas icke av alla....

vi bajkade hem å bytte t vagn å d tog väl 5 min så slocknade den lille. vi prommade t solursparken i centrum å där låg jag å den långe mannen på en filt i över 1 timme. lilleman sov i lite mer än en 1,5 timme!

när vi kom hem åt vi korv å bröd å lilleman proppade i sej inte mindre än TRE korvar! jag har närt ett matvrak vid min barm...hihi...

nu e uret snart 9. roggan e på konsert på strand, swans, m uffe-puffe å lillman slocknade i min famn strax före 8 å d  gick tack å lov att lägga honom utan probs. han har varit omöjlig nån vecka nu vid nattning. han bara reser sej upp å skriker så han nästan kiknar. separationsfas. fy tusan för dessa faser!

nu ska jag tippa omkull mej i soffan å titta klart på möstarnas mästare. blir nog i säng tidigt i afton. den lille har oxå vaknat tidigt de senaste dagarna. runt 4-5-snåret har han tyckt att d e dax att vakna....hans pappa å jag gillar´t inte!

i morrn ska vi promma t eva å sigrids kolonilott å där ska vi grilla. d ska bli mysigt. vädret ska ju fortsätta att visa sej från sin bästa sida. d gillas!

Inga kommentarer: