tisdag 17 maj 2011

stackars lillplutten

teodor åt med stor aptit igår å d kändes sååå himla bra. efter magsjukorna han haft tidigare så har d tatt lååång tid innan aptiten kommit på plats igen så att han åt mkt å bra igår var väldans positivt.

...så vid ettiden i natt vaknade han å var kokhet. feber. typiskt. han fick alvedon å nåt att dricka, kläderna åkte av å sen fick han ligga mellan oss i sängen. i ca 1,5 timme sen stod jag inte ut mer. då hade han konstant legat å snurrat rynt, vänt sej, sparkats, nypts å småmumlat å resultatet av d bidde en hyperpigg morsa! jag tog honom helt sonika å la honom på axeln å efter ca tio min snusade han gott å då kunde jag smyga ner honom i hans säng å fortsätta sova utan "kroppsmassage" av honom...

jag vaknade tjugo över sju (!) å då hade roggan åkt sen länge. hörde inte ett pip. d brukar jag göra trots att jag emellanåt använder öronproppar.
lillen sussar fortf. hoppas han e piggare idag. vi skulle behöva handla lite å har man feber så d e ju inget farligt m frisk luft. sista öppna förskolan missar vi dock. d känns faktiskt lite trist. vi missade d i fredags oxå då roggan skulle ha följt med å så missar vi sista gången idag. men men d e inget att göra åt. teodor måste ju va frisk först å främst, allt annat får komma sen.

solen skiner just nu från en klarblå himmel. hoppas hoppas att d håller i sej!

den långe e på kurs i e-tuna idag men e hemma som vanligt i em. kursen låg visst bara på fm.

3 kommentarer:

Anna sa...

Vad skönt att se att man inte är ensam som sover med öronproppar. Det är så skönt att plugga in dem och verkligen stänga ute alla ljud som stör en när man ska sova. Själv sover jag nästan jämt med öronproppar så jag sover mycket bättre och djupare med dem i öronen. Ibland får jag dock lite ont av propparna. Har du något tips på sköna öronproppar?

Ullis Gullis sa...

nej jag har dem emellanåt. annars vaknar jag av varje litet ljud som teodor ger ifrån sej. tyvärr kan jag inte rekommendera några bra. använder de jag hittar, oftast såna som jag köpt på konsert som förblir oanvända... vilka har du?

Anna sa...

Jag brukar endera använda apotekets bruna eller gula öronproppar. Dock så tycker jag att de trycker lite väl mycket i öronen så jag blir lite öm efter en hel natts användande. Fick dock tipset av en kollega idag om apotekets rosa vaxproppar. Verkligen hur sköna som helst. Fick ett par ev min kollega som jag har sovit med i natt. Kände verkligen inte av att jag hade dem på mig. Allt blev bara så tyst och skönt. Helt klart skönaste propparna jag har testa. Glömde dessutom att ta av mig dem. Fick ett gott skratt av min kollega när jag fortfarande hade dem i öronen när jag kom till jobbet.