söndag 29 maj 2011

hornstull

på fm öste regnet ner å ett tag tänkte vi planera om dagen å fara t ikea ist för att åka t hornstull som vi tänkt. men men vi drog på regrockarna å styrde kosan mot söder å efter ett slag så sprack d upp å solen kom fram. tur för oss å tur för alla de som ställt ut sina loppis-bord. vi fyndade barnböcker som 17! 3 för en tia. kan inte bli bättre! vi köpte oxå ett gäng pocketböcker å 4 supercleana skålar. även en halv bautastor surdegslimpa e mkt nöjd m våra inköp!

vi lunchade på därmedpasta å jag å teodor delade på en pasta m kyckling å salsiccia. muchos gottos!

efter nån timme i vagn å mkt knallande omkring så slocknade unge herr goglund å sov i mer än 1 timme!!! då passade hans mor å far på att fika på vurma; varsin kopp kaffe å 2 olika mkt mumsiga kakor t d.

vid halv 3 for vi hemåt å väl hemma började operation storstädning. efter maten åt vi..ja vad bidde d egentligen? d bidde en herrans massa olika saker; korv m bröd, lax m potatis å rom, matjessill m grtäslök å gräddfil å kokta morötter. den här mamman var sugen på lite av varje så då fick d bli ett litet men ack så gott smörgåsbord. teodor mumsade ivrigt i sej av allt som bjöds. skönt att han fått aptiten efter herr å fru goglund...hihi

patrik ringde idag å tackade ja till roggans 25-årsfest. d e mååååånga som redan svarat å hittills e d ingen som avböjt. kan nog bli riktigt mkt people å riktigt skoj!!

patrik skulle förbi mammas grav på em så jag bad honom hälsa från mej. har tänkt en hel del på lilla mamsen idag men har inte känt mej ledsen. har bara kunnat fokusera på skojiga mamma å hur glad hon blivit över att bli firad på mors dag trots att hon alltid sa att d inte behövdes. saknar henne galet mkt.

jag fick en klänning i mors dags present. (att jag fick köpa den själv gör inget alls, ville gärna ha den...)

just nu badar pojkarna å jag sitter nyduschad i soffan å slötittar på gossip girl. d e en riktigt usel serie egentligen. intrigerna går runt runt ( fast de gör de väl i alla serier...) å d e sååå mkt yta. men men lik förbaskat sitter man å småtittar lite...

i morrn ska jag t nya jobbet för att träffa läraren som jag skall jobba med i höst. ellinor heter hon å än så länge har jag bara talat m henne on the phone men hon låter himla trevlig. ska bli skoj att få ett ansikte till rösten.

Inga kommentarer: