måndag 14 juli 2008

En intensiv helg

Vilken helg. Den blev inte riktigt som jag tänkt men i slutändan så bidde d nog rätt ok ändå.

Jessica å jag hade en ab fab fredag innehållandes mat, promenad, shopping å underbart sällskap. Precis va en liten tös behöver...

Lördag fm kom mammi å pappi upp t Täbban å vi va ner en sväng i centrum å shoppade lite å sen så bar d av mot Köping. Middag på Dinners efter vägen å d smakade SKIT! Sååå himla dålig mat å ännu sämre service. Pah!
Kom t Köping vid fyra, piffade till mej å klockan 5 släppte mammi av mej hos Bea å Robert. Där var Camilla, Marie, Stefan, Carola, Elin å Tommy. D blev en del vin å lite singstar(läs mkt...) å sen en tripp t Hantis. Tyvär va d inte så mkt folk men ja träffade en del gamla bekantskaper. Lättade mitt hjärta å d gick inte riktigt som jag tänkt. Men men nu e d iaf gjort å mer än så kan ja inte göra.

Söndagen spenderade jag uppe på Ullvibackar hos Jenny å Andreas. Vi hann m mkt skvaller, fika, vikingkebab å lite data. En urtrevlig dag. Tog en lååångprommis hem därifrån å the whole way home så pratade ja Jessie å d va skönt å få lätta mitt hjärta. Igen.

Måndag morgon for jag m pappi t metropolen Kolsva för å hämta ett vitrinskåp som de köpt in på auktion på lördagen. D vägde a lot så d blev ett himla kånkande men vi fick in d i bilen å sen in i källarrummet. Duktigt jobbat av oss. Speciellt av mej om ja får säga d själv, å d får ja!!

Sen for vi t Västerås å Ikea. Där fick jag ven Ektorpsoffa av mammi å pappi. Klädseln kommer 18 augusti men den e så fin så d e apselut värt väntan! Kollade oxå ut en nytt slagbord, en stor hylla m förvaringsmöjligheter å finfina olivgröna stolar. Kommer å bli en helt ny lya när allt e på plats..HURRA!

Var sen m mammi t lasarettet på hennes sista cellgiftsbehandling. D va lite jobbigt m nålar å dropp å allt men sååå skönt att d va sista å d kändes bra att ha varit m en gång. Nålen som sköterskan stack in i portakorten va inte å leka med. Se bilden.

Sen hoppade un dertecknad på tåget hemåt å nu sitter jag här i Täbban å kollar på Durham County.

Inga kommentarer: