torsdag 3 juli 2008

Trolleri trollera

Mammi va upp på lasarettet (ja d heter fortf så i min hemstad) för å få en ny penicillinkur not urinvägsinfektion. Väl där så va hon så dålig att de misstänkte att hon hade blodförgiftning å de villa lägga in henne. D visade sej att nån klåpare t läkare skrivit ut fel penicillin å för endast 5 dagar då hon var där förra gången. Hon skulle ha haft en annan sorts medicin och i 8 dar. Nu hade hon alltså fått fel så unfektionen hade klättrat uppåt i kroppen. Inte konstigt att hon varit sänkt de sista dagarna. Dessutom har hon haft feber de sista 3 dagarna. Man skulle ju kunna tycka att d skulle kunna vara nog med cancern. Att all skit runt omkring kunde avlägsna sej. Men icke. Nu har hon endast en cellgiftsbehandling kvar å den ska jag följa med på. Jag vill vara med en gång å se vad d e hon haft för sej d senaste månaderna. Sen blir d operation å sen strålning. Om jag ändå kunde trolla...

Min fot har mått mkt bra idag. Finlandiakuren gjorde susen! Ska packa in tossingen i ett vått omslag ikväll oxå å sen e jag nog totally fit for fight igen!

Ska äta god mat m lillebror Fredrik i morrn. Han ska ha möte ang Pride tidigt på em. Skulle träffa kapellmästare å annat löst folk inför invigningsgalan. Spännande!! Och hemligt so my lips are sealed...

Har förresten ätit mkt smarrig mat nu ikväll. Lagade i ordning en mkt mumsig ceasarsallad m kyckling. Smälte i munnen..

Ska nu stryka min blåa vida kjol m vita prickar på. Tänkte nämligen ha den i morrn. Å en å annan vit flower i håret...

Inga kommentarer: