lördag 5 juli 2008

Hot hot hot

När man bor på ca 25 kvadrat då e d rätt bra om man städar undan å håller ordning annars blir det lätt lite kaosartat. Ungefär så som jag hade det på min 25 kvadrat i morse när jag vaknade. NÅN hade inte plockat undan. NÅN hade inte hängt in den rena tvätten. NÅN hade inte dammsugit. NÅN hade inte skurat badrummet. NÅN hade inte gjort i ordning i hallen. Gissa vem som fick ta tag i detta så här på lördagförmiddagen. Jo NÅN, dvs petit moi!

Jag har städat, dammsugit, skurat badrummet, hängt in alla kläder, rensat å kastat 2 soppåsar å i kökvrån puttrar nu lite smarrigt ris med en gudomligt god sås till innehålandes kyckling, soltorkade tomater, hela champinjoner, 2 burkar creme fraiche å så ett gäng underbara färska kryddor. D luktar mumma i min lilla lya kan man säga!

Ska äte lite gott å sen prova ut en outfit inför kvällens eskapader. Susanne kommer hit vid 3 å då ska vi dricka lite alkoholhaltiga drycker å sen bege oss mot söders höjder å möta upp Ullis, Marie å Nina(tror att hon hette så..) å sen vidare till Golden Hits för å svänga våra lurviga. Hoppas på en lovely kväll!

Inga kommentarer: