tisdag 1 juli 2008

Nagellack, tvätt, barnskor, fossing osv

Ser just nu en skäggig Peter Jöback på Allsång på Skansen. Härligt.

Vaknade halv 7 i morse, började jobba halv 11... Gick iaf upp å passade på å tvätta när jag ändå var vaken. När jag ett par timmar senare sorterar de nytvättade paltorna, inser jag plötsligt att en maskin ligger kvar i en maskin... Jag rusade ner i tvättstugan för att rädda mina kläder bara för att inse att det inte gick att boka passet igen eftersom d bara va en halvtimme kvar utav mitt pass... Mkt bra med teknikens under.. Dessa jädra brickor!
Som tur var så var passet efter fortfarande obokat så jag bokade å sen väntade å väntade jag på att klockan slog 10. Använde brickan, igen, å gick in å plockade ur mina Ed Hardy luvtröjor å andades ut. Allt detta gjorde dock att jag missade mitt tåg å fick vänta en halvtimme på nästa. TUR att det är busstrejk...NOT!

På jobbet e d fortf kaos. Vi håller ju på å inreda 3 rum samtidigt å istället för att ta ett rum i taget så började vi i alla 3 samtidigt. Sådär bra nu i efterhand...

Passade på å fråga min a-lagsledare idag om vem jag ska löneförhandla med inför min nya tjänst till hösten, med henne eller med rektorn. Till svar fick jag en a-lagsledare som såg ut som ett stort frågetecken. Bådar inte gott. Men jag gör som facket råder till.

Har smockat i mej en kebabrulle. Inte den middag jag tänkt men med försenade föräldrar som gör så att jag missar tåget hem, då orkade jag helt enkelt inte laga mat. Den va iaf smarrig.

Har fortfarande ont under fossingen men det e dock liite bättre efter min thailändska kur...

Lite tv-tittande står på agendan nu.

Inga kommentarer: