onsdag 2 december 2009

dumma feber!

har varit hos mamma på em. pappa och jag åkte upp till mamma efter att jag slutat jobba. eftersom mamma igår sade att hon var sugen på korv och potatismos så hade pappa lagat i ordning det till henne.

när vi kom upp så slumrade mamma oroligt och hade långa andningsuppehåll. hon hade 39,1 i feber coh det är mycket eftersom hon har ca 36,4 i vanliga fall. hon fick febernedsättande stolpiller men två timmar senare hade febern gått upp till 39,2. inte konstigt att hon var orolig.

vi pratade med sjuksköterskan och hon sade att det dels är vanligt i slutskedet att man får hög feber då det är något i kroppen som stängs av (minns ej vad det heter) och dels är det vanligt för cancerpatienter att de får hög feber och hon kunde ej svara på vad mammas feber beror på.

pappa tror att det inte är så lång tid kvar nu. den tanken gör mej panikslagen.

1 kommentar:

linda sa...

ååå har setat och läst din blogg hela kvällen..åå vad jag har grinat..fy så orättvist livet är egentligen..tänker massor på er..känner ju er sen dagbarns tiden..bodde på samma gata som er..fast på tretton..
Har många fina minnen av din kära mor..tårar har man tydligen hur mycket som helst..och det är även viktigt att få ur sig det oxå..inte stänga inne sin sorg..Men just nu tycker jag att du ska få vara lycklig när du går i väntans tider..för det är underbart att vara gravid..jag är beräknad 1 månad före dig..vi kanske kommer att stötas ihop med barnvagnarna till sommaren..hoppas nu allt går bra..hälsa så mycket från mig till mor och far..
tänker på er..
kram linda strang