onsdag 16 december 2009

onsdagen den 16 december

låg vaken ett par timmar i natt så jag hörde inte ett smack när den långe mannen gick upp i morse. då sov jag på söta örat. blir snart galen på detta "icke-sovande" då man ska. vad är det för vits med att somna om på morgonkvisten?!

gårdagen var ganska bra. gick ner på stora staden och lämnade in stövlar och skor hos skomakaren, köpte mej sen en bh (växt ur de jag har...) och lite fler mammatrosor. överväger att fortsätta använda dem även efter det att bebben ploppat ut. skönare plagg får man leta efter... tror dock inte att roggan skulle uppskatta det... mammatrosorna kanske inte är det mest upphetsande klädesplagg som uppfunnits.

var förbi fonus och lämnade in en skiva som skall spelas i kyrkan. fortfarande en konstig känsla. det är som om att jag pratar och skriver om någon annan. att detta helvete inte hänt mej och min familj. jag önskar fortfarande så intensivt att allt detta bara skall vara en ond mardröm och att jag kommer att vakna upp och att hela familjen kommer att få fira jul som vanligt.

jag och mannen i mitt liv var på försäkringskassan igår på en infoträff om föräldrapenning och annat matnyttigt som hör graviditeten till. det blev lite klarare men visst är det en djungel...

idag ska vi ha julklappsbyte på jobbet och sen ska vi äta en jultallrik. det ska bli gott. hoppas jag... har nu bara 4 dagar kvar på fritids. känns lite underligt. skulle gärna vara kvar tills det att bebben kommer. men skolans ekonomi rår jag inte över tyvärr..

dax att piffa till mej lite innan jag ska pulsa iväg till jobbet i snön.

Inga kommentarer: