onsdag 30 december 2009

jag ♥ mina vänner

åkte till den stota staden västerås igår med le buss. mötte upp fröken back vid punkt och sen bidde det lite shopping. åt en god lunch på italian bar och sen lite mera shopping. köpte en ny bh, torrschampoo, dukar från indiska (de var äääntligen på rea!!) och nagellack. for sen ut till ikea och där hittade jag det skulle ha till köket dvs nytt bestickställ och diskplatta att ha under diskstället. fyndade oxå 12 champagneglas för 18 pix. almost for free. aj lajk. fick oxå en ny kudde som är lite hårdare än den jag hade.

innan hemfärd var vi förbi carro och magnus och fikade. en nice liten stund innehållandes glada skratt, kaffe och negerbollar.

tog 18-bussen hem och roggan plockade upp mej vid zigenarebacken och sen plockade vi upp patrik och sen bidde det rostat bröd och te på nyckelberget.

hade som vanligt svårt att sova. blir snart galen på det här. det är konstigt att jag inte är tröttare än vad jag är på dagarna eftersom det inte är mycket till sömn om nätterna. jag kan vara hur trött som helst men så fort jag lägger huvudet mot kudden så blir jag klarvaken och så kommer tankarna. det far runt i huvudet och det går inte att stänga av. det känns så jobbigt och jag saknar mamma så fruktansvärt mycket. jag vill inte att allt det här ska vara på riktigt. jag väntar fortfarande på att någon ska väcka mej och att allt detta bara har varit en djävulusisk mardröm. jag finner ingen lycka i någonting. allt känns så meningslöst. jag vet att det kommer att bli lättare men just nu så är det så svårt att se det. allt är gråzoner mer eller mindre.

1 kommentar:

linda sa...

härligt att få en shoppardag..skönt att få lite annat att tänka på oxå..Jag vet hur du känner..de där om att man snart vaknar och allt bara varit en enda stor dröm..man vill ringa och berätta om saker och ting men det finns ju ingen..Den gången för 6 år sedan då jag förlorade pappa och var gravid, så tänkte jag oxå mycket och tårarna dom bara kom rätt vad det var..fy för att inte han skulle få uppleva att bli morfar..samma sak med din mamma..men hon är med dig hela tiden....var stark..det hjälper att prata prata och prata..det var helt otroligt vad stark man var egentligen..kan inte förstå..men det är tur man har vänner runt omkring sig som ställer upp till 200%..Men tråkigt att inte få sova om nätterna..Jag försökte läsa en föräldra tidning eller boken om att vara gravid så man skulle ha tankarna någon annanstans..ha det så bra och ta hand om dig/er..gott slut och ett gott nytt önskar jag er..kram linda