söndag 27 december 2009

upp och ner

dagen började bra. mysig frulle till nyhetsmorgon med min favvo tilde.
for sen till big inn och handlade lite. spanade in mellandagsrean på h&m men den var ett enda stort skämt! får nog spara mina presentkort.

var sen ner till skinngubben (eller läderjanne som fröken sjöblom kallar butiken) för att leta efter en jacka som jag kan växa i. eller rättare sagt som magen får plats att växa i. håller på att växa ur den jag har.
hittade en svart täckjacka, lite dunjacketyp. hade kostat tusen pesetas och nu endast 199 baht. som hittat! kommer att passa perfekt nu när magen bara ökar och ökar i omfång.

kl.13 var vi bjudna till lillan och zeke på fikelifika. även karin, nisse, elin, teijo, sigrid och johannes var med. en riktigt mysig eftermiddag med goda ostar och kexsorter. lillemor och zeke far på holiday på tisdag, först till mexico och sen vidare till cuba. inte ett dugg avis. nej då. inte alls.

jag somnade som en sten på soffan när vi kom hem. vaknade med lite lätt halsont. hoppas att det ger med sej.
roger for iväg på pokerafton med pojkarna hos nisse och jag lagade i ordning lite god mat; potatisgratäng och en köttbit. riktigt smarrigt.

har mailat med några vänner nu på kvällskvisten och det har blivit lite tårar. jag är ju inte ensam om att ha förlorat en förälder.

saknar mamma så himla mycket. ibland kommer det över mej så fort och så hårt. har så svårt att förstå att mamma verkligen är borta. kan få panik bara av att tänka på det. jag vill så gärna ringa och prata med henne. det är ju mamma som brukar trösta när jag är ledsen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallå vännen...
Jag förstår hur du känner,min gick bort i oktober förra året,jättejobbigt...Men man får ta en dag i taget,så går det,o vara ledsen när man känner att man måste...Va rädd om dej o vi ses ju rätt som det är...Kram i massor...
Lotta...