fredag 18 december 2009

idioter!!

var just i kontakt med myndigheten som gud glömde. arbetsförmedlingen. (ett uttryck som egentligen inte passar mej alls eftersom det inte finns någon gud, men det är ju en helt annan historia)

eftersom jag står som arbetssökande så måste jag varannan månad ta kontakt med the fools och tala om hur det går för mej i mitt arbetssökande.

stolpskottet som svarade gjorde en snabb sökning på nätet och hittade 91 tjänster för mej att söka i sverige. en tjänst var i som assistent i jakobsbergs köpcentrum och en annan var som personlig assistent i sollentuna. jag frågade honom om han på fullt allvar menade att jag ska söka en tjänst i jakobsbergs köpcentrum när jag är fritidspedagog. till svar fick jag bara; du har hela sverige som sökområde och om jag inte söker jobb så kan jag ju istället avsäga mej a-kassan.

jag blev arbetslös den 15 augusti på egen begäran, flyttade till köping för att vara med roger och för att vara nära mamma under hennes helvetiska sjukdom.
jag hade tur och fick ganska omgående ett vikariat på skola så jag har under hela hösten arbetat och alltså inte legat på sofflocket.
jag ansökte till a-kassan om att slippa karensen pga mammas sjukdom men det fick jag inte ens ett svar på.
nu i veckan fick jag den första utbetalningen från a-kassan. 4 månader efter att jag lämnat in alla papper. det är vad jag kallar bra handläggning.........

läääängtar tills april då vår bebbe kommer. efter det skall jag aaaaaldrig mer ha med stolpskottsmyndigheten att göra!!!

2 kommentarer:

Karin sa...

ajajajaj, det var inte roligt! Hoppas du inte tycker illa om lilla mig nu bara - jag jobbar ju faktiskt på myndigheten ifråga. Dock inte i Köping!! Ledsen för att du blivit så illa behandlad! Kram!

Ullis Gullis sa...

ingen fara karin! aj lajk ju! det var 0771-numret så jag antar att det är nån gemensam växel av nåt slag. hur som helst så var han dum med stort d!