måndag 19 december 2011

depression


har nu varit på återbesök hos farbror doktorn. papprena som jag fått med mej hem för att fylla i, gick han igenom å resultatet påvisade d som jag redan visste; depression. jag fick antidepressiva tabletter som jag skall börja med i morgon bitti. de första 2 veckorna kan bli tuffa, ofta så får man en dipp som e värre än sinnelaget var innan. d gäller då att tänka positivt, att tänka att d e en tillfällig dipp å att d vänder. om jag har tur så slipper jag dippen men de flesta upplever en försämring innan d vänder. å när d vänder så kan d gör d relativt fort. hoppas på d. jag ska äta dessa piller i minst 1 år. jag ska tillbax på utvärdering den 23 januari för att se hur jag mår, hur d går m medicinen å hur d går att jobba. jag blev sjukskriven veckan ut å skall börja jobba nästa vecka på tisdag efter jul. då är d jullov å d e färre barn på fritids. känns bra m en mjukstart å samtidigt lite pirrigt så klart. jag vill att d ska gå vägen, jag vill komma tillbax t mitt gamla vanliga jag men vanlig humörsvängningar å inte dessa utomjordiska utbrott. jag vill va den glada, sprudlande å lita knasiga ullis som jag brukar vara. jag vill bli den där härliga varma tjej som roggan en gång föll för, inte detta surkart som bryter ihop för minsta lilla.
så gott folk, håll nu tummarna för mej så att jag tar mej ur detta töcken.

Inga kommentarer: