måndag 12 december 2011

så fint

Över vida oceaner


emot fjärran horisonter

över hav och kontinenter

genom skymningar och dagar

har vi färdats med varandra



Vi har vandrat samma vägar

Vi har burit samma bördor

Vi har sett mot samma stjärnor

Vi har sjungit samma sånger

Vi har delat samma drömmar



Du är med mej vart jag går

Genom månader och år

Du är med mej alla dar

Du är med mej vart jag far

Du är den jag kunde va



Som broar över djupen

som skuggor under träden

som eldarna i natten

som stigar genom snåren

har vi varit för varandra



Vi har delat samma minnen

Vi har burit samma längtan

Vi har sett med samma ögon

Vi har trott på samma löften

Vi har stått på samma sida



Du är med mej vart jag går

Genom månader och år

Du är med mej alla dar

Du är med mej vart jag far

Du är den jag kunde va



Och ingenting kan splittra oss

och ingenting kan söndra oss

och ingenting kan slita oss isär

Och ingenting kan få oss

att överge varann

Stormar kanske tystar oss

Skuggor kanske slukar oss

Sorger kanske tvingar oss på knä

Men ingenting i världen

kan lösa våra band



Jag är med dig vart du går

Genom månader och år

Jag är med dig alla dar

Jag är med dig vart du far

Du är den jag kunde va




Du är med mej där jag e

Du är med mej vart jag ser

Du är med mej alla dar

Du är med mej vart jag far

Du är den, jag kunde va

Inga kommentarer: