måndag 12 december 2011

helg

fredagen är ingen dag som går till historien. många tårar å d va allmänt blä.
lördagen började fint som snus. så skulle vi göra oss i ordning å ta sällskap t city men jag tyckte då att lilleman kändes lite varm å mkt riktigt, 38,1 i feber så teddy å roggan stannade hemma, jag satte mej på tuben å sen tog jag tåget t v-ås. träffade moster marianne först å sen blev d tjejträff m alla fina. vi va hemma hos madde å hon hade gjort julbord å d va riktig julstämning. önskar bara att jag va lite mer på topp så jag kunde känns mej lite mer..va ska jag säga..delaktig kanske e ett bra ord. jag e med i samtal å skrattar å så men skrattet når lixom inte ögonen. får anstränga mej för att känna glädje å d e jobbigt. e dock så himla tacksam över dessa bruttor å väldigt tacksam över att de är mina vänner.
vi kom hem från madde vid ett å jag minns knappt när jag va uppe så länge... somnade ovaggad å vaknade sen när mobilens alarm dånade. när jag va fit for fight å redo att promma ner t station så fick jag för mej att kolla tågbiljetten å då visade d sej att jag gått upp en hel timme för tidigt. d va lika bra å knalla iväg iaf så jag tog mej en lååångfrulle på donken.
tåg sen t sthlm å där mötte roggan mej. vi lunchade på, inte donken, men väl burger king å d va riktigt smarr! sen begav vi oss t kulturhuset å stadsteatern å där blev vi roade av hair-ensemblen i 2,40 timme. roggan va euforisk efteråt. skoj att även en lång herre kan bli upphetsad av en historia som inkuderar dans å folk som brister ut i sång mitt i en mening. d finns hopp! hihi....
efter musikalen/teatern åt vi mumma-pasta på pompeji å sen for vi hem t råcksta å då lääängtade jag efter en liten man vid namn teddy!

Inga kommentarer: