måndag 5 december 2011

trött i själen

efter en jobbig dag på jobbet (jag var solokvist med inte mindre än TRE vikarier) så blev d en jobbig kväll m gråt. kände mej heltslut å så himla värdelös. d e inte lätt å va kontrollfreak när man inte ens kan hålla koll på sej själv.
helgen flöt på ganska bra. d va jobbigt så klart med årsdagen av mammas bortgång men jag tyckte ändå att jag klarade d ganska ok.
igår kväll blev jag sådär nere igen å i morse va d likadant. jag gick å lämnade en lipsill hos dagmamman (måhända att han känner av min sinnesstämning å blir pipig han med) å halvvägs framme till jobbet stannade jag bara å tårarna bara kom. jag ringde till roggan å sa att jag går hem å ringer t doktorn. sagt å gjort, fick en tid efter en timme å där fick jag svara på ett gäng frågor, fick ta blodprov eftersom mina symptom även stämmer in på störning i sköldkörteln, fick en ny tid hos doktorn den 19 dec å e sjukskriven fram tills dess. fick sömntabletter för att få ordning på sömnen. jag fick oxå med mej en bibba m papper hem som jag skall fylla i tills vi ses nästa gång å då får vi se om jag behöver antidepressiva eller inte. har oxå fått remiss t psykolog.
bara d att jag tog mej i kragen å tog kontakt m sjukvården känns som ett stort men bra steg. roggan har ju vid ett flertal tillfällen sagt att jag inte e ok men jag har inte velat lyssna på d. jag känner mej ledsen hela tiden, känner mej helt värdelös å jag kan inte fokusera på nånting alls. minnet är ett minne blott.
jag kanske skulle ha velat ha antidepressiva redan idag men jag får vänta tills nästa läkarbesök.
hur som haver så känns d iaf bra att jag tagit tag i mitt humör å min kropp. ska nog snart vara på banan igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Här kommer en massa goa kramar till dej,gumman..//Lotta i Köping