måndag 30 november 2009

ett litet avbrott

vi vaknade långt innan klockan ringde i lördags så vid tjugo-kvart i 9 satte vi oss i bilen och for upp till sthlm. vi startade förmiddagen med en frulle på café baresso på nybrogatan. en ab fab-macka som jag så här i efterhand skulle ha tagit kort på...

sen bidde some serious christmas shopping. jag fick köpa en dramaten och jag tror tom att den långe mannen insåg att det inte var ett så plåkigt inköp. att slippa bära och släpa på tunga julklappskassar gjorde dagen lite lättare. en helsvart från accent köpte jag. hade så tur att det var 25% rea så den gick lös på endast 2 hundralappar. den kan nog komma till användning när maggen blir lite större (om den nu kan bli större..) och jag inte orkar bära. roggan vill inte dra den men han har lovat att bära den uppför och nedför trappor.. ;)

vi lunchade grekiskt i kungshallen och sen kunde vi shoppa vidare.

vid 5-tiden var vi sååå trötta i både kropp och själ så då begav vi oss mor bilen som vi passande nog hade parkerat på styrmansgatan.....
vilade tossingarna en stund och sen tog vi bussen till djurgården. hämtade ut våra musikalbiljetter; vi fick biljetter till musikalen cats av lillebror i somras och nu var det dax att se den.
lite mat på lilla hasselbacken (tror jag att det hette) och sen bidde det katter för hela slanten!

showen började med att det kröp fram katter i hela cirkus. en katt kröp in under mina och rogers ben och sen upp och lade sej i knät på tjejen som satt bredvid roger. vi satt på första raden på parkett så vi såg sminkningen in i minsta detalj. vi kunde nästintill räkna stygnen i scenkläderna..
från knäna till scenen var det ca 20 cm och när katterna var längst fram på scenen så lutade de sej ut en bit över scenkanten och då fick man morrhåren i ansiktet.

det var en helt underbart fantastisk show och roger, som aldrig varit på musikal tidigare, var alldeles euforisk!
tack så mycket fredrik!!!

showen var slut kl.22 och prick 00.00 klev vi in i lägenheten och en minut över tolv ringde den första gratulanten; fredrik!

under hela dagen fanns mamma i bakhuvudet men det var faktiskt skönt att äka iväg för en dag och få lite annat att tänka på.

4 kommentarer:

Anna sa...

En dramaten... nu blir jag avundssjuk! Jag hatar ju att bära. Fast nu fokuserar jag på att köra barnvagn snart - där kan man också lasta kassar. :)

Ullis Gullis sa...

jag är sååå nöjd med mitt inköp! kommer väl till pass, både under julshoppingen och när jag inte orkar bära längre. när magen blir för tung. och så snabbt som den växer nu så lär det inte dröja länge...

Anna sa...

Du kommer inte kunna leva utan den där. Jag är rädd för att börja...

Ullis Gullis sa...

du kan flyga anna, du är inte rädd!! ;)
KÖP KÖP KÖP