måndag 30 november 2009

mamsen

gick upp till mamma efter jobbet. pappa och patrik var oxå där.
mamma var pigg. hon hade duschat och suttit uppe en timme på förmiddagen i en fåtölj. när jag kom var hon hungrig och väntade på mat. hon var sugen på fisk och de hade fixat fram en portion fiskgratäng. tyvärr så var det en torr anrättelse så pappa bredde en macka istället och så matade jag henne med limpmacka och te och mamsen åt med god aptit.

jag visade henne min tjocka mage och hon sken som en sol. jag frågade henne om hon vad hon tror att det blir. jag fick då till svar; -"tror? jag vet vad det blir. det blir en pojke." få se om hon har rätt....

mamma pratade om att hon ville sticka en mössa till pojken och den skulle vara svart/vit.

efter ett tag kom roger och då sken hon som en sol och strök honom över handen och kallade honom vännen. man kan se hur förtjust hon är i honom. jag förstår henne för jag är oxå väldans förtjust i honom...

jag sa till roggan att vi inte behöver fundera och spekulera längre över vad det blir eftersom mamma redan vet.
-"ska jag berätta för honom?" sa mamma och log lite pillemariskt.
-"ja gör det" sa jag.
-"du kan få en ledtråd" sa mamma till roger. "teodor".

jag är så glad och tacksam över alla klara stunder som jag får ha tillsammans med mamma. jag är bara så rädd att hon var piggare idag bara för att bli sämre igen och lämna oss. jag vet att det är oundvikligt men jag vill verkligen inte vara utan mamma. har ju haft henne i hela mitt liv och jag vill ha henne kvar ett tag till. en lååång tid ocm jag får bestämma.

Inga kommentarer: