fredag 27 november 2009

jag hjärta bäbis

har nu på morgonen varit hos min barnmorska och roger fick för första gången lyssna till bebbens hjärtljud. det är är mäktig känsla att höra ens ofödda barns hjärtljud. och jisses så det slog...

fick möjlighet att ställa en massa knäppa och bra frågor och fick fantastiskt bra svar på allt. både jag och roger har varit lite oroliga över att bäbisen skall känna av mitt känslotillstånd men den mår hur bra som helst, trots att jag för det mesta är ledsen och nedstämd. det var mycket skönt att höra!

min bm berättade att hon förlorat sin mor i oktober och hon var endast 60 år gammal. ett år äldre än min mamma.
hon sade att känslorna går upp och ner och att man har bra dagar och mindre bra dagar men att det sakta sakta blir lättare och lättare.

Inga kommentarer: