söndag 7 februari 2010

däbbt i däsad

ååå jag blir toookig på min täppta näsa!!! som om det inte räcker med att mittenpartiet på kroppen expanderar under graviditeten, varför skall även slemhinnorna i näsan expandera?? har försökt att låta bli nässprayen men nu står jag inte ut längre. blir inte på mitt bästa humör då sömnen störs. att andas genom munnen är varken klädsamt eller skönt... nej nu kan min inneboende få plpppa ut så jag kan andas som vanligt igen..hihi...medan jag väntar på det som komma skall är denna my best friend.

var till täljö och hälsade på fam eneroth igår. åkte från köping strax efter 3 å kom fram strax efter 5.
vi blev bjudna på osso bucco och risotto med kantareller. mumma! till efterrätt ben och jerry-recept på oreo-glass. mumma!

vi tittade på dörsta deltävlingen i melodifestivalen och det var en tragisk upplevelse. jisses så mycket skit under en och samma afton...hujja! hoppas hoppas hoppas att kommande deltävingar håller högre klass...
jenny silver hade kvällen till ära en silverarm. ja det hör man ju att det funkade. NOT!
det roligaste var nog inledningsnumret med nanne grönwall, charlotte perelli och sonja aldén. de hade på dej någon slags gladiatordress mixad med en beyonce-outfit.
fröken perellis dress var i silver och var en muskort variant och det var ju väldans klädsamt. speciellt eftersom fröken perelli hade en kameltå. det är ju något som alla töser vill ha. NOT! hittade tyvärr ingen bra bild på hemskheterna så ni får hålla till godo med denna...

4 kommentarer:

Anna sa...

Inte för att det är så värst stor tröst just nu, men min täppa försvann som en avlöning efter förlossningen (kändes som ett smärre mirakel faktiskt). Jag tog min sista dusch med nässprej första natten på BB och sen dess - NADA. *belåten*

Jag körde Nezeril, cortisonsprej (man ska inte blanda med vanligt nässprej men nöden har ingen lag...) och Rinexin på slutet. Och som grädde på moset investerade jag i en Nosebuddy och minsann tycker jag nog den hjälpte mig att rensa lite i di dära trånga luftvägarna.

För övrigt håller jag med dig om att det var ett ovanligt skralt startfält i första melodifestivalen. Salems lilla dänga var väl trallvänlig, men eurovisionmaterial? Nja...

Towe sa...

men charlottes ben skulle jag inte tacka nej till :)

Ullis Gullis sa...

ja di där spirorna skulle mer än gärna få sätta sej fast på min lekamen! men kameltån betackar jag mej, vänligt men bestämt! hihi...

åååå va skönt att höra anna!! d e sååå himla mkt som ja inte hade en aaaaning om. ingen har talat om för mej att man blir täppt av att vara på tjocken!!???? ser fram emot april och att få andas ordentligt igen!

Anonym sa...

HAllå vännen...Tyvärr så är det INTE så lätt att sluta med nässprejen kan jag säga,är beroende sen Emma kom,tyvärr...O jag vet att det inte är bra med det..menb det är svårt att sluta,för mej iallafall.,..Så ge dej inte när bäbis har kommit,SLUTA med sprejen...Kram Lotta..