lördag 13 februari 2010

stockholm i mitt hjärta


oooo så trött jag är i fossingar och rygg. det tar på krafterna att spendera e dag i hufvudstaden. att snön dessutom vräkte ner heeeela dagen gjorde inte saken bättre...

for upp med 8.40-tåget i morse med roggan och tre andra pojkar. pojkarna skulle på hifi-mässa (läs nördmässa..hihi) och jag skulle träffa fröken bryntesson.

vi började med att raska runt lite i affärer. hittade lite kläder som ville följa med mej hem; 4 toppar, ett linne, 2 babyset, babystrumpor, klistermärken och väggdekaler. *nöjd*

spisade lunch på libanesisk restaurang, en buffé som var very nice!

sen bidde det lite mer strosande på stan och slutligen en fika; morotskaka och kaffe. mums!

vankade mer än vanligt till station och tog mej mödosamt på 16.07-tåget mot köping. pappi plockade upp mej och skjutsade hem mej och nu är jag nyduschad och slöar i soffan. där blir jag nog kvar tills ögonen far igen. förhoppningsvis efter melodifestivalen. fast om det är samma skit som förra veckan så finns det nog risk för att jag slår igen mina sammetsbruna innan spektaklet är över... vi får vällan se..

roggan är en sväng på bishop med hifi-killarna. kan bara gissa att de diskuterar sladdar, kablar och högtalarsystem...moahahahaaaaa....

Inga kommentarer: